Dah move on ke?

Bukan keras hati. Bukan taknak buka pintu hati kat sesiapa. Cuma, bila ada orang bagi perhatian tetiba muncul dalam fikiran ayat ni, "Kau nak kecewa lagi ke?"

Perempuan memang perlukan perhatian. Lelaki pulak suka memberi perhatian tapi mereka tak maksudkan pun. Hanya prihatin. Tapi kita perempuan mudah sangat perasan. Fikir dan fikir. Sampai bila nak sakit? Sampai bila nak kecewa?

Dulu boleh lah pujuk bf tanya bf kenapa buat kita macam ni. Kenapa layan kita macam ni. Sebelum ni boleh je luangkan masa, kenapa sekarang dah tak boleh? Kenapa sekarang dah lain? Kenapa dah berubah? Tanya panjang-panjang tapi jawab pendek-pendek. Paling sakit dia buat tak endah. Pernah? Pernah pujuk macam tu?

Berharap bagai bulan jatuh ke riba. Memang tak lah! Bila kita dah okay, dah boleh terima semua ni, lantak kau lah nak cari aku balik ke, nak tinggal aku ke, nak datang dan pergi ke, suka hati kau lah. Lama-lama dah tak kisah, dah lali.

Jauh lagi perjalanan hidup. Kita ikut flow. Ada, ada. Tak ada, tunggu. Tunggu yang sebetulnya datang. Sementara tunggu tu buat lah apa yang patut dulu. Berbakti pada ibu bapa ke, tumpukan pada pelajaran ke, buat jelah apa pun.